غذاهای موجود در رژیم غذایی شما ممکن است تأثیر قوی بر جذب لیکوپن داشته باشند. مصرف این ترکیب گیاهی با منبع چربی می تواند جذب را تا چهار برابر افزایش دهد. با این حال، همه لیکوپن را با سرعت یکسان جذب نمی کنند.

حتی اگر محصولات گوجه فرنگی امروز شیراز فرآوری شده دارای لیکوپن بیشتری هستند، همچنان توصیه می شود تا حد امکان از گوجه فرنگی تازه و کامل استفاده کنید.

لیکوپن یکی از فراوان ترین ترکیبات گیاهی در گوجه فرنگی امروز شیراز است. در بالاترین شرکت یافت می شود غلظت در محصولات گوجه فرنگی مانند سس کچاپ، آب میوه، رب و سس.

مصرف گوجه فرنگی امروز شیراز و محصولات مبتنی بر گوجه فرنگی با بهبود سلامت پوست و کاهش خطر بیماری قلبی و سرطان مرتبط است.

گوجه فرنگی

بیماری قلبی – از جمله حملات قلبی و سکته مغزی شایع ترین علت مرگ و میر در جهان است. یک مطالعه بر روی مردان میانسال نشان داد که سطوح پایین لیکوپن و بتاکاروتن خون با افزایش خطر حملات قلبی و سکته مغزی مرتبط است.

شواهد فزاینده از آزمایشات بالینی نشان می دهد که مکمل لیکوپن ممکن است به کاهش کلسترول LDL (بد) کمک کند. مطالعات بالینی محصولات گوجه فرنگی نشان دهنده فواید در برابر التهاب و نشانگرهای استرس اکسیداتیو است.

آنها همچنین اثر محافظتی بر روی لایه داخلی رگ های خونی نشان می دهند و ممکن است خطر لخته شدن خون را کاهش دهند.

سرطان رشد کنترل نشده سلول های غیر طبیعی است که فراتر از مرزهای طبیعی خود گسترش می یابند و اغلب به سایر قسمت های بدن حمله می کنند.

مطالعات مشاهده‌ای به ارتباط بین گوجه‌فرنگی – و فرآورده‌های گوجه‌فرنگی – و بروز کمتر سرطان‌های پروستات، ریه و معده اشاره کرده‌اند.

در حالی که محتوای بالای لیکوپن به نظر می رسد مسئول است، تحقیقات انسانی با کیفیت بالا برای تأیید علت این مزایا مورد نیاز است.

یک مطالعه بر روی زنان نشان می دهد که غلظت بالای کاروتنوئیدها – که در مقادیر زیاد در گوجه فرنگی یافت می شود – ممکن است از سرطان سینه محافظت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *