باید گفت انواع چسب چوب بی رنگ کوچک برای استفاده در فضای داخلی طراحی شده اند، در حالی که انواع زرد (همچنین “چسب نجار” نیز نامیده می شود) برای استفاده در فضای باز فرموله شده اند.

PVA باقیمانده‌ای باقی می‌گذارد و روی سطح چوب شما تأثیر می‌گذارد، به‌ویژه بلوط. اشکال دیگر این است که PVA به خوبی لکه های چوب را نمی پذیرد. لکه دار کردن چسب خشک شده ظاهری لکه دار ایجاد می کند. حتما قبل از خشک شدن چسب اضافی را با پارچه یا اسفنج مرطوب پاک کنید.

برای بهترین نتیجه هنگام استفاده از چسب چوب بی رنگ کوچک، تکه های چوب را با یک گیره به هم فشار دهید تا چسب خشک شود. اگر گیره امکان پذیر نیست، چند دقیقه با دست فشار بیاورید. سپس اجازه دهید گردش هوا (از یک پنجره باز یا یک فن) برای ایجاد یک پیوند قوی.

چسب

بدانید که چسب چوب بی رنگ کوچک اساسا دائمی هستند. پس از خشک شدن، چسب را نمی توان جدا کرد. پلی اورتان یک رزین پلاستیکی مصنوعی است که پیوندهای محکم و بادوام ایجاد می کند.

پلی یورتان که برای همه چیز از رنگ گرفته تا کفپوش های چوبی استفاده می شود، جزء اصلی بسیاری از چسب های چوب است. این چسب‌های چوب هنگام اتصال تخته‌ها به یکدیگر مانند اتصال دو طول قالب تاج عالی هستند. اتصالات انعطاف پذیر و بادوام را تشکیل می دهد.

پلی یورتان با رطوبت فعال می شود، به این معنی که برای گیرش به رطوبت موجود در هوا متکی است، بنابراین برخلاف سایر چسب های چوب، در شرایط مرطوب بسیار خوب می چسبد. همچنین الیاف حساس چوب را خشک نمی کند.

اگر قصد دارید چوب را لکه دار کنید، پلی اورتان راحت تر از PVA کار می کند. با این حال، چسب اضافی را با الکل های معدنی بردارید. آب به اندازه کافی قوی نیست.

سیانواکریلات (CA) یک رزین اکریلیک سریع خشک‌شونده است و نام دیگری برای سوپرچسب است.
پس از خشک شدن، پیوندهای سیانواکریلات بسیار سخت و سفت می شوند، که اگر فقط نیاز به ایجاد یک پیوند موقت داشته باشید، مفید است – چند ضربه چکش یا چکش آن را می شکند. از چسب CA می توان برای اعمال بلوک های چسب یا نوارهای کوتاه چوبی که برای تقویت طراحی شده اند، در پشت یک اتصال مبلمان تازه تا زمانی که نیاز است استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *