اگر رابطه خود را با کلوچه در لاهیجان توصیف کنید، تنها نیستید. حدود 45 درصد از زنان در ایالات متحده گزارش می دهند که هوس کلوچه در لاهیجان دارند و 91 درصد از دانشجویان دختر به طور منظم هوس کلوچه در لاهیجان می کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که برخلاف مردان، بسیاری از زنان هنگام خوردن این غذای بالقوه «ممنوع» احساس گناه می‌کنند یا اصلاً با میل به خوردن آن مبارزه می‌کنند.

این رابطه تیره با کلوچه در لاهیجان می تواند از جهات مختلفی مضر باشد. متخصصان تغذیه توضیح می دهند که چگونه کلوچه می تواند نه تنها برای جوانه های چشایی، بلکه برای سلامتی شما نیز مفید باشد.

کلوچه

یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که زنانی که خوردن کلوچه را با جشن مرتبط می‌دانند حفظ وزن موفق‌تری داشتند، در حالی که کسانی که آن را با احساس گناه مرتبط می‌دانستند احتمالاً با تعدادی از مشکلات مواجه می‌شوند، از جمله:

موفقیت کمتر در حفظ وزن بلند مدت و کوتاه مدت، احساس درماندگی و از دست دادن کنترل، رفتارهای غذایی ناسالم، نارضایتی بیشتر از تصویر بدن، کاهش کیفیت زندگی یک کلید در معکوس کردن اثرات منفی این میل به کلوچه، متوقف کردن تابو کردن آن است.

شما مجبور نیستید در مورد هوس یک غذا احساس گناه کنید، چه کلوچه یا کلم بروکلی. در حقیقت، به گفته متخصصان، برچسب زدن به هر غذایی به عنوان کاملاً غیرمجاز معمولاً منجر به افزایش هوس برای آن غذا و احساس گناه در زمانی که شما در نهایت آن را می‌خورید، می‌شود.

در عوض، سعی کنید برخی از شرایط رابطه خود را با کلوچه تعیین کنید. آن را بچشید و با هدف و نیت و بدون احساس گناه از آن لذت ببرید. جلوی تلویزیون ننشینید و دست خود را در یک کاسه کلوچه بدون ته قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *