مفهوم دمپایی سر ما را با تصاویری از کفش‌های مدرن پر می‌کند، مانند اوگ‌هایی که گرما و راحتی را می‌جوشند. جالب اینجاست که دمپایی‌های سنتی انگلیسی ما دنیا را طوفان می‌کنند، هم در خانه و هم در بیرون از خانه پوشیده می‌شوند.

با این حال، این دمپایی عربی کارتیکو یک روند جدید نیست. در واقع، اولین جفت در دهه 1840 ساخته و پوشیده شد. دمپایی‌ها خود تاریخچه‌ای زیادی در پشت خود دارند، نام دمپایی از زبان انگلیسی قدیم از کلمات “sliper” و “slipor” به معنای “کفش لغزنده” گرفته شده است.

دمپایی عربی کارتیکو قدیمی ترین سبک کفش در تاریخ است که قدمت آن به دوران ماقبل تاریخ می رسد. قدیمی ترین جفت کفشی که پیدا شده دمپایی است و پیش بینی می شود 10000 سال پیش پوشیده شده باشد.

دمپایی

باید اشاره داشت که این دمپایی عربی کارتیکو خاص از پارچه بافته شده با یک جیب تا شده برای محافظت از انگشتان پا ساخته شده بود و به دلیل ساختار نداشتن با یک بند به پا بسته می شد.

بابوچه اقتباسی یا همان دمپایی عربی کارتیکو از کلمه عربی “بابوش” است و کفش ها در دوران مهد تمدن تولید شده اند. آنها دمپایی مانند با یک نقطه اغراق آمیز برای انگشت پا توصیف شدند. هدف از این طراحی این بود که نشان دهد پوشنده به سبک زندگی و ظاهر خود اهمیت می دهد.

بابوچ ها علاوه بر زیبایی منحصربفردشان، به خاطر راحتی فوق العاده شان به دلیل فرآیند تمیز کردن و خشک کردن مکرر که هنگام ساخت این دمپایی ها انجام می شود، شهرت دارند و آن ها را به یک مد جذاب تر تبدیل می کند.

باید گفت که مجله مد و سبک زندگی ووگ در سال 2016 بابوچ را به عنوان دمپایی عربی کارتیکو ضروری معرفی کرد و تا به امروز، بابوچ های سنتی همچنان در مراکش ساخته و پوشیده می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *