باید گفت بزرگترین مصرف کننده ادویه ها، سس ها و چاشنی ها چین است، در حالی که ایالات متحده بزرگترین وارد کننده ادویه جات است و پس از آن استرالیا، بریتانیا، کانادا و روسیه قرار دارند.

عمده ترین ادویه مصرفی فلفل سیاه و تولید کننده برتر آن ویتنام است. برای مکعب های بویلون، سه خریدار برتر چین، ایالات متحده و ژاپن هستند.

در برخی موارد، تفاوت های زیادی بین کشورها وجود داردبه عنوان مثال، استفاده از سس سویا در چین، ژاپن و اندونزی به ترتیب 5،875،800، 856،000 و 420،000 متریکتون است (1 متریک تن = 1000 کیلوگرم = 2205 پوند در روز).

چین بیش از هر کشور دیگری از سس پنیر چدار و مونوسدیم گلوتامات، سس صدف و سس سویا استفاده کرد؛ ویتنام در خرید سس ماهی پیشرو بود.

سس

ایالات متحده در گیاهان و ادویه جات، سس کچاپ و سس BBQ. استفاده از سس مایونز توسط روسیه رهبری شد. تقویت ادویه ها و چاشنی ها توجه اخیر در مورد ادویه ها، به ویژه چاشنی ها، به امکان استفاده از آنها به عنوان وسیله ای برای تقویت مواد مغذی برای افزودن ریزمغذی ها مربوط می شود.

مواد معدنی یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌ها برای مبارزه با کمبود ریزمغذی‌ها است. چاشنی‌ها یا چاشنی‌ها (مانند سویا و سس‌های ماهی، پودر کاری، یا پودرهای آب پز یا مکعب‌ها) ممکن است جایگزین مفیدی باشند، اگر به طور مداوم توسط اکثر جمعیت مصرف شوند.

همانطور که در بسیاری از کشورهای آسیایی و آفریقایی وجود دارد. تعداد قابل توجهی از مردم در سراسر جهان ادویه و چاشنی مصرف می کنند.

با این حال، مصرف ادویه جات ترشی جات نه تنها بین کشورهای مختلف بلکه برای افراد در همان کشور به طور گسترده ای متفاوت است.

به عنوان مثال، مطالعه مصرف روزانه ادویه که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد هند، تفاوت های مهمی را در بزرگسالان نشان داد.

مصرف زردچوبه از 0.2 تا 4.8 گرم در روز متغیر بود. کورکومین، 4-100 میلی گرم در روز؛ فلفل قرمز، 2.4-4.1 گرم در روز؛ کپسایسین، 7-120 میلی گرم در روز؛ زغال اخته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *