کلسیم کربنات تهران شیمی یک ترکیب معدنی است که کاربردهای خانگی و صنعتی وسیعی دارد. این ماده خام طبیعی به نام کلسیت یا نمک کلسیم اسید کربنیک نیز شناخته می شود.

کربنات کلسیم چه ویژگی هایی دارد؟ مضره؟ کربنات کلسیم چه نقشی در خاک دارد و از کربنات کلسیم چه چیزی می توان تولید کرد؟
کربنات کلسیم چیست؟ CaCO3 یک فرمول مولکولی است که یک کانی سفید یا شفاف را به شکل کریستال تعریف می کند. کربنات کلسیم از نمک کلسیم اسید کربنیک تشکیل شده است.

کربنات کلسیم چه ویژگی هایی دارد؟ این ترکیب معدنی دارای خواص فیزیکی و شیمیایی زیر است:

در آب کم محلول است (هنگامی که در آب با دی اکسید کربن حل می شود، به کربنات اسید کلسیم تبدیل می شود، به عنوان مثال: بی کربنات کلسیم)، کربنات کلسیم با گرم شدن تجزیه می شود.

کلسیم کربنات

سپس اکسید کلسیم و دی اکسید کربن آزاد می کند (تجزیه حرارتی کربنات کلسیم و کلسینه شدن کربنات کلسیم در دمای بالاتر از 800 درجه سانتیگراد امکان پذیر است).
از ترکیب CaCO3 در فارماکولوژی نیز استفاده می شود. چیست؟ کربنات کلسیم پزشکی که با نام کربنات کلسیم نیز شناخته می‌شود، یک فرآورده دارویی است که برای مکمل‌سازی کلسیم در بیماری‌های سیستم عصبی، کلیه، ماهیچه‌ها، مفاصل و استخوان استفاده می‌شود.

قرن هاست که مردم برای این ماده خام طبیعی یعنی کربنات کلسیم ارزش قائل بوده اند. حلالیت CaCO3 در آب ضعیف است و پودر آن برای تولید سیمان، یکی از اجزای ضروری ملات سنگ تراشی و گچ کاری عالی است.

کلسیت باندهای بادوام با کیفیت بالا را تشکیل می‌دهد که برای سال‌ها دوام می‌آورند چه در فضای باز و چه در داخل خانه استفاده شوند.

آیا می توان شراب را با کربنات کلسیم اسید زدایی کرد؟ مطمئناً همینطور است. شراب‌سازان و دوستداران شراب خانگی از CaCO3 در شرایط بحرانی استفاده می‌کنند.

زمانی که ماست یا محصول نهایی بیش از حد اسیدی و غیرقابل نوشیدن است. هنگامی که کمی کربنات کلسیم اضافه کنید، شراب طعم متمایز طبیعی خود را باز می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *