مطالعه ای که در مجله Agricultural Food and Chemistry در سال 2014 منتشر شد، نشان داد که فلاوانول موجود در کاکائو به نام الیگومریک پروسیاندین ها ممکن است از چاقی و دیابت نوع 2 محافظت کند.

مقاله مرکز دانش ما در مورد فواید شکلات تلخ باراکا کیلویی برای سلامتی به برخی از راه‌های دیگر که می‌تواند برای ما مفید باشد می‌پردازد.

در حالی که مطالعات متعدد نشان می دهد ممکن است مزایای بیشتری برای افراط در خوردن شکلات وجود داشته باشد، باید توجه داشت که آنها قطعی نیستند و تحقیقات برای تعیین دقیق فواید سلامتی شکلات در حال انجام است.

با این حال، آنچه قطعی است این است که خوردن مقادیر بیش از حد شکلات هر چند وسوسه‌انگیز می‌تواند منجر به افزایش وزن، افزایش خطر اضافه وزن و چاقی و شرایط مرتبط مانند بیماری قلبی و دیابت شود.

اما این بدان معنا نیست که ما باید از دست بدهیم. مانند بسیاری از غذاهای سرشار از قند و چربی، می توان آنها را در حد اعتدال مصرف کرد. همانطور که آلیسون هورنبی، متخصص تغذیه و سخنگوی انجمن رژیم غذایی بریتانیا می گوید:

شکلات

آیا رابطه ای بین شکلات تلخ و افسردگی وجود دارد؟
یک مطالعه مبتنی بر نظرسنجی که به مصرف شکلات و افسردگی می پردازد، نشان می دهد که افرادی که شکلات تلخ می خورند کمتر احتمال دارد علائم افسردگی را گزارش کنند.

معنی این یافته‌ها چیست و آیا می‌توانیم به آنها اعتماد کنیم؟ در طول سال‌ها، شکلات تمرکز بسیاری از تحقیقات منبع مورد اعتماد بوده است.

شکلات به دلیل طعم و بافتش یک غذای محبوب است. در نتیجه، تعداد زیادی از مردم تمایل به خواندن و به اشتراک گذاشتن هر مطالعه ای دارند که به بررسی مزایای سلامتی بالقوه آن می پردازد منبع مورد اعتماد.

به طور کلی، محتوای قند و چربی بالای آن، شکلات را به یک میان وعده برای مردم تبدیل می کند که می توانند در حد اعتدال از آن لذت ببرند، اما مصرف کنندگان و کارشناسان مشتاق هستند تا عمق پنهان این شگفتی ابریشمی را پیدا کنند.

جدیدترین افزوده شده به مجموعه تحقیقاتی شکلات از دانشگاه کالج لندن (UCL) در بریتانیا است. تیم UCL با همکاری دانشمندان دانشگاه کلگری و خدمات بهداشت آلبرتا کانادا کار کردند.

عنوان بیانیه مطبوعاتی UCL این است: “افرادی که شکلات تلخ می خورند کمتر دچار افسردگی می شوند” که در واقع یک سرفصل جسورانه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *