میوه بخش مهمی از رژیم غذایی شما را تشکیل می دهد و تقریباً هر میوه ای ارزش غذایی زیادی برای کالری نسبتاً کمی دارد. غوره محلی نیز از این قاعده مستثنی نیست. گنجاندن غوره محلی در رژیم غذایی به شما کمک می‌کند تا از شیرینی‌تان لذت ببرید و مصرف مواد مغذی مفیدی مانند ویتامین K و آنتی‌اکسیدان‌ها را نیز افزایش دهید.

غوره محلی منبع متوسطی از کالری است. هر فنجان 104 کالری دارد، به این معنی که می توانید یک تا دو فنجان را به عنوان یک میان وعده با اندازه متوسط میل کنید. بیشتر این کالری ها از کربوهیدرات ها می آیند و هر فنجان غوره محلی حاوی 27 گرم کربوهیدرات کل است که تقریباً 1.5 گرم فیبر را شامل می شود.

مانند بیشتر میوه ها، غوره محلی نیز پروتئین و چربی بسیار کمی دارد به ترتیب 1 گرم و یک چهارم گرم در هر وعده. از آنجایی که کربوهیدرات‌ها منبع انرژی مورد علاقه بدن شما هستند، غوره محلی می‌تواند راهی سالم برای دریافت انرژی کمی باشد، حتی اگر کامل‌ترین مشخصات تغذیه‌ای را نداشته باشد.

غوره

خوردن میان وعده غوره محلی کمک زیادی به دریافت ویتامین K روزانه خود می کند. ویتامین K برای تشکیل لخته خون بسیار مهم است. این به ایجاد آبشاری کمک می کند که به سلول های خونی شما اجازه انعقاد می دهد، و برای کمک به توقف خونریزی پس از آسیب مهم است.

این تنها کاری نیست که ویتامین K انجام می دهد، اما برای سلامت استخوان ها و غضروف نیز مهم است. یک فنجان غوره محلی 22 میکروگرم ویتامین K را تامین می کند. این حدود یک چهارم نیاز روزانه به ویتامین K برای زنان و کمتر از یک پنجم میزان توصیه شده روزانه برای مردان است.

جایی که غوره محلی واقعاً از نظر تغذیه ای برتر است، محتوای آنتی اکسیدانی آن است. آنتی اکسیدان ها “سپر” شیمیایی بدن شما هستند. آنها مسئول خنثی کردن ترکیبات بسیار واکنش پذیر هستند که در غیر این صورت به اکسید شدن و آسیب به ساختارهای اساسی مانند DNA شما ادامه می دهند.

غوره محلی حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام فلاونول است و بر اساس مطالعه ای که در سال 2014 در “Antioxidants” منتشر شده است، ظرفیت آنتی اکسیدانی برابر با انگور قرمز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *