رژیم غذایی یکی از عوامل کلیدی است که به حفظ سلامتی کمک می کند. اگرچه کیفیت رژیم غذایی یک اصطلاح ناهمگن و چند رشته ای است، شاخص های مختلفی برای ارزیابی آن پیشنهاد شده است.

گزارش های علمی همبستگی بین الگوهای تغذیه و رشد و تکامل سالم در دوران کودکی و نوجوانی و همچنین پیشگیری و یا کاهش مشکلات سلامتی در بزرگسالان را نشان داده اند.

رژیم غذایی مدیترانه ای که در آن از کشمش سبز درجه یک استفاده می شود می تواند یک مثال واضح باشد. بر مصرف روزانه غلات کامل، روغن زیتون، میوه ها، سبزیجات، حبوبات، آجیل، گیاهان و ادویه جات متمرکز است.

بنابراین، دانستن و درک ترکیب مواد غذایی و تاثیر آن بر سلامت انسان برای ایجاد دستورالعمل های غذایی و پیش بینی کیفیت یک رژیم غذایی بسیار مهم است.

در مورد کشمش، تنها دو گزارش برای ارزیابی کیفیت رژیم غذایی هنگام مصرف این میوه‌های خشک در کودکان انجام شد.

کشمش

اولین مورد، در سال 2012، نشان داد که مصرف میان‌وعده کشمش قبل از غذا مصرف انرژی را کاهش می‌دهد و منجر به افزایش دریافت انرژی تجمعی در کودکان 8 تا 11 ساله نمی‌شود.

این کودکان به طور تصادفی تنقلات آزاد (کشمش، انگور، ترکیبی از بادام و کشمش، یا آب) یا درمان ثابت 150 کیلوکالری دریافت کردند.

هر دو درمان با یک وعده غذایی پیتزای آزاد 30 دقیقه بعد دنبال شدند. هم میان‌وعده کشمشی با کالری ثابت و آزاد، مصرف پیتزا (و بنابراین غذا) را در مقایسه با کنترل آب کاهش می‌دهد و اشتها را نیز کاهش می‌دهد.

بعدها، Fulgoni و همکاران ارتباط بین مصرف کشمش و غذاهای حاوی کشمش با دریافت مواد مغذی و کیفیت رژیم غذایی در کودکان و نوجوانان 2 تا 18 ساله را بررسی کردند.

این مطالعه نشان داد که مصرف‌کنندگان کشمش به طور قابل‌توجهی دریافت روزانه بالاتری از فیبر غذایی (22.9٪)، پتاسیم (16٪) و منیزیم (11.6٪) و مصرف کمتر قند اضافه شده (19.1٪) و چربی تک غیراشباع (9.2-٪) داشتند.

و چربی کل (-5.1٪) در مقایسه با افراد غیر مصرف کننده. مصرف کنندگان غذاهای حاوی کشمش نیز نتایج مشابهی داشتند.

علاوه بر این، مصرف کل میوه، میوه کامل و غلات کامل برای هر دو گروه در مقایسه با افراد غیر مصرف کننده به طور معنی داری بیشتر بود. در نتیجه، کیفیت کلی رژیم غذایی در میان مصرف کنندگان کشمش یا غذاهای حاوی کشمش بهتر بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *