زنبور ملکه کارنیکا

زنبور ملکه کارنیکا وظیفه تولید مثل را به عهده دارد این ملکه از طریق زاد و ولد تعداد کارگران خود را زیاد می کند و باعث افزایش تولید عسل می شود . در این‌نوع زنبور ملکه خود دارای انواعی است که به نان های باکره ، جفت طبیعی، مصنوعی و لاین مادری تقسیم می شود. و هر کدام با توجه به نوع جفت گیری نام گذاری می شود. زنبور عسل کارنیکا به عنوان بهترین نژاد در زنبورستان های بزرگ و تجاری دنیا برای امر زنبور داری مورد استفاده قرار می گیرد .

زنبور ملکه کارنیکا کارنیولان فلوریا

خرید زنبور ملکه

خرید زنبور ملکه در سال های اخیر قیمت عسل به صورت جهشی بوده است و به دلیل خاصیت های درمانی که دارد از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است . و اگر کسی بخواهد که تولید عسل را در اولویت خود قرار دهد باید هزینه بالایی کند تا بتواند به تولید این محصول برسد به علاوه باید به خرید ملکه زنبور عسل اقدام کند زیرا در تولید اولین و مهم ترین گام، داشتن ملکه است تا تولید مثل کنند و در نهایت کارگران زیادی را بوجود آورد تا بتوانند عسل بسازند .

زنبور ملکه اروپایی

زنبور ملکه اروپایی عسل در زندگی ما نقش مهمی دارد و ما در بسته‌ی غذایی خود از این محصول استفاده می کنیم . این غذا به وسیله‌ی زنبور عسل تولید میشود . که به روش های مختلف و به وسیله‌ی زنبورهای عسل متفاوتی بدست می آید . یکی از این نوع زنبور ها ، زنبور عسل اروپایی است . که نقش مهمی را در زنبور داری جهان بر عهده دارد . و به ان زنبور عسل معمولی می گویند . در همه انواع زنبور ها یک زنبور به عنوان ملکه است و وظیفه رشد و افزایش زنبورها را بر عهده دارد. در زنبورهای اروپایی ( معمولی) نیز زنبور ملکه این وظیفه را بر عهده دارد .

ویژگی این زنبور به شکلی است که می تواند برای انسان مفید باشد. می توان اینطور بیان کرد که زنبور عسل معمولی از جمله زنبورانی است که برای بهره وری انسان مناسب بوده و می تواند با شرایطی که انسان برای او فراهم می کند سازگاری داشته باشد. این نوع زنبور به ۴ دسته و با ویژگی های متفاوت تقسیم بندی شده است که در ادامه‌ی مطلب به ان پرداخته‌ایم .

۱) زنبور عسل کارنیولان: این زنبور یکی از آرام ترین زنبور های معمولی است. از نظر تغذیه نسبت به دیگر هم‌ نوعان خود کمتر غذا می خورد . مصرف بره موم آنها کم‌است. عسل زیادی تولید می کند و قدرت جهت یابی بالایی دارد . در هر آب و هوا و اقلیمی زندگی می کند و سازگاری خوبی دارد . در فصل بهار خیلی زود به فعالیت می پردازد. در فصل زمستان با کمترین تغذیه زندگی خود را سپری می کند. در برابر بیماری ها مقاوم است.

۲) زنبور عسل قفقازی: رنگ بدن این نوع زنبور خاکستری روشن بوده و اندازه آن نسبت به دیگر اعضای خانواده زنبور عسل معمولی بلندتر است . از نظر بچه آوری نیز در حد کمی زاد و ولد می کند . به بیماری نوزما حساسیت دارد . در فصل زمستان غذای زیادی مصرف می کند . موم زیادی تولید می کند که باعث میشود در برداشت عسل با مشکل مواجه شود .

۳) زنبور عسل طلایی یا ایتالیایی : این نوع زنبور موم کمی تولید می کند و در اوایل بهار رشد ان سریع است . زنبوری ارام است و در فصل زمستان تحمل سرمای شدید را ندارد . و غذای زیادی در این فصل مصرف می کند .

۴) زنبور عسل سیاه : به بیماری و پروانه موم خوار حساس است، در فصل بهار رشد کمی دارد، در اواخر تابستان و اوایل زمستان رشد سریعی دارد ، در زمستان تحمل خوبی دارد .

زنبور ملکه فلوریا

زنبور ملکه فلوریا فلوریا ساحلی در استامبول ترکیه است که مکانی گردشگری و تفریحی محسوب می شود .و خاطر تمیزی، امکانات رفاهی و ماسه‌هایش محبوب و پرطرفدار است. این مکان به دلیل آب و هوای مناسب مکان خوبی برای رشد و پرورش گونه‌های مختلف حیوانات و پرندگان و … است . زنبور عسل یکی از حیواناتی است که در این منطقه پرورش یافته است و طرفدارن زیادی دارد .

زنبور عسل از جمله حشراتی است که در زندگی ما کاربرد فروانی دارد و انسان از عسل آن به عنوان خوراکی تغذیه می کند. و خاصیت درمانی نیز دارد (براي تحريك سيستم ايمني بدن بسيار موثر است. خوردن روزانه پنج قاشق غذا خوري عسل براي مدت زمان طولاني فرد را در برابر سرما خوردگي مقاوم مي سازد.) حتی از نیش زنبور نیز استفاده می شود و برای درمان غدد پروستات در مردان واريس و تورم مفاصل در زنان بکار می رود.

زنبور ملکه طبیعی

زنبور ملکه طبیعی زنبور کارنیکا از چهار نوع ملکه برخوردار است که یکی از انها جفت طبیعی است این ملکه دارای خصوصیات صددرصد نژاد کارنیکا است . اما فرزندان ان هفتاد درصد این خصوصیات را دارند . کیفیت فرزندان این ملکه به زیاد شدن زنبورهای نر موجود در ایستگاه جفتگیری بستگی خواهد داشت.

این ملکه بعد از به دنیا آمدن به کندوچه جفتگیری منتقل می شود و بعد از بلوغ به صورت آزادانه در آسمان با نرهای کارنیکا جفت گیری می کند. استفاده از این ملکه ها برای تولید عسل و نرهای خالص کارنیکا مناسب می باشد ولی استفاده از آنها برای تولید ملکه توصیه نمی شود .

ملکه نقش مهمی در وضعیت کلنی دارد . از نقشها و وظایف این زنبور این است که اگر ملکه سالم و جوان باشد، به تخمک گذاری پرداخته و زنبور های بیشتری را وارد کلنی می کند. ملکه نقش تولید زنبور های دیگر یعنی تخمک گذاری را بر عهده دارد و زمان تخمک گذاری را کنترل می کند. اما این ملکه انواعی دارد .ملکه مادر یکی از این نوع ملکه ها است که خصوصیات نژادی خاصی دارد و با توجه به این خصوصیات از گونه های دیگر جدا می شود .

زنبور عسل در طبعیت با جمع کردن شیره گل ها و گیاهان و با روشی صحیح آنها را به عسل تبدیل می کند . این زنبور شیره گیاهان را در موم قرار می دهد و همچنین به عنوان غذا از این عسل ها تغذیه می کند . ملکه زنبور عسل نیز از ژل رویال که توسط زنبور ها تولید می شود، تغذیه می کند. علاوه بر این زنبوران عسل کارگر گرده گل، موم، بره‌ موم و ژل رویال تولید می کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *