زعفران در واقع یک ادویه به رنگ قرمز مایل به طلایی است که از سبک ها و کلاله های گل کروکوس زعفران تولید می شود.

عمدتاً مانند یک عامل چاشنی برای پختن همراه با یک عامل رنگ آمیزی استفاده می شود زعفران مصطفوی شیراز همچنین دارای چندین مزیت برای سلامتی است که آن را به یکی از موثرترین گیاهان طبیعت تبدیل می کند.

کروکوس زعفران بومی مدیترانه و همچنین غرب آسیا است. این ادویه همیشه از نظر وزن گرانترین ادویه روی کره زمین بوده است 10 برابر گرانتر از وانیل.

دلیل اصلی قیمت تمام شده زعفران این است که تولید آن به شدت نیازمند نیروی کار است برای تولید فقط 500 گرم زعفران بلافاصله پس از برشته کردن، 80000 گل کروکوس لازم است.

علیرغم هزینه آن، بسیاری از گیاهان دارویی و همچنین دوستداران سلامت طبیعی به مزایای زعفران گلخانه ای برای سلامتی آن فکر می کنند که ارزش وزن آن را در طلا داشته باشد.

در فرهنگ های تاریخی زعفران ممتاز قائنات برای کاهش دردهای معده و همچنین سنگ کلیه و همچنین عاملی در تقویت گردش خون مورد استفاده قرار می گرفت.

اثرات درمانی زعفران نیز مدت ها پیش در ایالات متحده تایید شده بود، به علاوه برخی از مادربزرگ ها هنوز چند شاخه زعفران را در شیر داغ برای نوه های خود ترکیب می کنند.

امروزه زعفران برای طیف وسیعی از مشکلات سلامتی مورد استفاده قرار می گیرد و بسیاری از مزایای آن قبلاً توسط آزمایشات علمی تأیید شده است.

زعفران شامل تعدادی کاروتنوئید است که به‌عنوان عامل اصلی مزایای سلامتی زعفران قائنات خراسان از جمله مهار سرطان‌های پوست، تقویت آرتریت و همچنین افزایش سلامت چشم و بینایی است.

    1. HERBS AND SPICES Health benefits of Saffron
  1. بهترین روش برای ثروتمند شدن در دنیای مجازی
  2. با خامه معجون ضدپیری بسازید
  3. فروش عمده دستگاه کلاغ پران صوتی
  4. یکی از رسم و رسمات کشور انگلیس شکستند شیشه است

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *