کود ارگانیک حاوی مواد گیاهی (اغلب کاه) است که به عنوان بستر برای حیوانات استفاده می شود و مدفوع و ادرار را جذب می کند. کود ارگانیک کشاورزی به شکل مایع که به عنوان دوغاب شناخته می شود، توسط سیستم های پرورش دام فشرده تر که در آن از بتن یا لت استفاده می شود.

به جای بستر کاه تولید می شود. کود ارگانیک حیوانی مختلف دارای کیفیت های متفاوتی است و در صورت استفاده به عنوان کود ارگانیک به میزان کاربرد متفاوتی نیاز دارد. به عنوان مثال اسب، گاو، خوک، گوسفند، مرغ، بوقلمون، خرگوش و گوانو از پرندگان دریایی و خفاش ها همه دارای خواص متفاوتی هستند.

کود

به عنوان مثال، کود ارگانیک گوسفندی دارای نیتروژن و پتاس زیاد است، در حالی که کود ارگانیک خوک در هر دو نسبتاً کم است. اسب‌ها عمدتاً علف و چند علف هرز می‌خورند، بنابراین کود ارگانیک اسب می‌تواند حاوی علف و بذر علف‌های هرز باشد، زیرا اسب‌ها دانه‌ها را مانند گاو هضم نمی‌کنند.

کود ارگانیک گاوی منبع خوبی از نیتروژن و همچنین کربن آلی است بستر مرغ، که از یک پرنده می آید، در نیتروژن و فسفات بسیار غلیظ است و برای هر دو ویژگی ارزشمند است.

کود ارگانیکهای حیوانی ممکن است تقلبی یا آلوده به سایر محصولات حیوانی مانند پشم (موی نامرغوب و سایر موها)، پر، خون و استخوان باشد. خوراک دام را می توان به دلیل ریختن کود ارگانیک با کود ارگانیک مخلوط کرد. به عنوان مثال، جوجه ها اغلب با پودر گوشت و استخوان، یک محصول حیوانی، تغذیه می شوند که ممکن است در نهایت با بستر مرغ مخلوط شود.

کمپوست حاوی کود ارگانیک بوقلمون و خرده چوب از مواد بستر خشک شده و سپس برای کود ارگانیک در مراتع استفاده می شود.
کمپوست بقایای تجزیه شده مواد آلی است. معمولاً منشأ گیاهی دارد، اما اغلب شامل مقداری مدفوع یا بستر حیوانات است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *