باید گفت احتمال تصادف در هنگام استفاده نکردن از وسایل حفاظتی، رانندگی در هنگام احساس خستگی یا تحت تأثیر مواد مخدر یا الکل بیشتر است.

با این حال، معنی دار نبود این مطالعه نشان داد که استفاده دانش آموزان از موتور سیکلت هوندا یک پدیده رایج است.

با 73.9٪ از پاسخ دهندگان از موتور سیکلت همیشه یا اغلب استفاده می کنند. با این وجود، اکثریت قریب به اتفاق گزارش کردند که از لباس محافظ استفاده نمی کنند. علیرغم قوانین و مقررات موجود، 70.8 درصد از پاسخ دهندگان گزارش دادند که هرگز کلاه ایمنی نپوشیده اند، 56.7 درصد هرگز از لباس های بازتابنده استفاده نکرده اند.

علاوه بر این، بیش از 16 درصد گزارش کردند که همیشه یا گهگاهی از موتور سیکلت تحت تأثیر الکل یا مواد مخدر استفاده می کردند. فقط نیمی از کسانی که موتورسیکلت داشتند آموزش رسمی رانندگی را گذرانده بودند.

موتورسیکلت

جای تعجب نیست که بیش از 58 درصد از پاسخ دهندگان گزارش کرده اند که در یک تصادف و 35 درصد گزارش کرده اند که در نتیجه تصادف مجروح شده اند.

اکثر موارد زمانی اتفاق می‌افتند که هیچ‌یک از وسایل حفاظتی استفاده نمی‌شدند. در حالی که تعداد کمی از انجمن ها در تحلیل رگرسیون لجستیک معنی دار بودند، یکی برجسته بود.

دانش‌آموزانی که در جاده تیکو-دوآلا زندگی می‌کردند، سه برابر بیشتر از دانش‌آموزانی که در جاهای دیگر زندگی می‌کردند، احتمال تصادف و 2.52 برابر بیشتر احتمال داشت که در تصادف آسیب ببینند. این حتی پس از ارتباط برای همه متغیرهای مستقل معنی دار بود.

جاده Tiko-Douala یک منطقه ترافیکی بزرگراه است. این امکان وجود دارد که هم سرعت و هم شدت ترافیک در آنجا بیشتر باشد که آن را به ویژه برای موتورسواران خطرناک می کند.

علاوه بر این، این جاده ترافیکی بزرگراه دارای علائم ناکافی به ویژه برای عبور عابران پیاده است. بزرگراه های شلوغ، بی توجهی به قوانین و مقررات اولیه ایمنی و همچنین فقدان آموزش رسمی در رانندگی، ترکیب خطرناکی را برای همه شرکت کنندگان در ترافیک، به ویژه برای کسانی که بیشتر در معرض خطر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *