فواید خرمای خاصویی شاهزاده از زمان های بسیار قدیم شناخته شده است. این میوه ها مغذی و پر کالری می توانند جایگزین سالمی برای دسرهای کلاسیک باشند.

در زمان های قدیم اعتقاد بر این بود که خرمای خاصویی شاهزاده حاوی تمام مواد لازم برای انسان است و با خوردن فقط آن و آب می توان چندین سال زندگی کرد. تجربه برخی از شخصیت های تاریخی، به عنوان مثال، سنت اونوفری، این موضوع را تایید می کند.

این گیاه بومی خاورمیانه است. در رژیم غذایی اعراب، خرمای خاصویی شاهزاده یکی از مواد اصلی بود. خرمای وحشی در مصر باستان جمع آوری شده است، تصاویری از روند جمع آوری میوه ها بر روی دیوار مقبره ها یافت می شود. بابلی ها از این میوه ها برای تهیه سرکه و شراب استفاده می کردند. خرما در اسلام نیز از ارزش بالایی برخوردار است – 29 بار در قرآن ذکر شده است.

خرمای

از برگ درختان خرما در جنوب اروپا در مراسم مذهبی استفاده می شود. شراب نخل “تاری” از برگ های گونه هندی تهیه می شود. خرما بالاترین درصد کربوهیدرات را در بین سایر میوه ها دارد بیش از 60 درصد، اما این قندها آسیب زیادی به بدن وارد نمی کنند.

از این گذشته، خرما همچنین حاوی اسیدهایی است: نیاسین، ریبوفلامین، پانتوتنیک. آنها هضم کربوهیدرات ها را تقویت می کنند، سطح گلوکز خون را تنظیم می کنند. در این میوه ها 23 نوع دیگر از اسیدهای آمینه مختلف وجود دارد که در اکثر میوه های دیگر یافت نمی شوند.

دوره آموزشی “استاد کاشت ناخن” با 40% تخفیف خرما دارای محتوای بالایی از مواد معدنی است: مس، آهن، منیزیم، روی، منگنز، پتاسیم، کلسیم، فلوئور و غیره. و همچنین ویتامین ها: A، C، B1، B2، B6. ده خرما می تواند نیاز روزانه بدن به مس، منیزیم و گوگرد را برطرف کند.

پکتین و فیبر غذایی موجود در خرمای خاصویی شاهزاده خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش می دهد و تأثیر مفیدی بر سیستم گوارشی دارد. خرما هیچ گونه کلسترول ندارد. این محصول علیرغم محتوای بالای کربوهیدرات، کم کالری است، بنابراین توصیه می شود از آنها به جای شیرینی ها در رژیم های غذایی استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *