وجود روغن شحم گاو دکتر روازاده در غذا به بهبود طعم و مزه آن غذا کمک می کند. برای جلوگیری از اختلال در عملکرد اسیدهای چرب، سگ ها باید روزانه 10 تا 15 درصد چربی را در رژیم غذایی خود مصرف کنند.

روغن شحم گاو دکتر روازاده ها و چربی های موجود در غذای حیوانات خانگی نیز منابع اسیدهای چرب ضروری هستند که برای عملکردهای خاص بدن مورد نیاز هستند. با این حال، آنها توسط بدن تولید نمی شوند. بنابراین، تنها راه برای به دست آوردن چنین مواد مغذی از طریق رژیم غذایی است.

اسیدهای چرب ضروری برای حیوانات عبارتند از: اسید لینولئیک (امگا 6): موجود در روغن شحم گاو دکتر روازاده سویا، آفتابگردان و ذرت و چربی مرغ، عدم وجود آن در غذا باعث ایجاد مشکلاتی در پوست و خز حیوان و همچنین کاهش مهارت سگ ها می شود.

روغن

اسید A-لینولنیک (امگا 3): تبدیل به EPA و DHA، این اسیدهای چرب برای رشد مغز و سلامت چشم ضروری هستند. در روغن شحم گاو دکتر روازاده های کتان، گردو و دانه چیا یافت می شود.

اسید آراشیدونیک: بخشی از ترکیب اسیدهای چرب غشای سلولی بافت عصبی است. در گوشت گاو، مرغ و تخم مرغ وجود دارد.

EPA: بیشتر در ماهی های دریایی و آب های سرد یافت می شود، عدم وجود آن منجر به افسردگی در پستانداران می شود. علاوه بر این، دارای خواص ضد التهابی است.

DHA: همچنین در ماهی های دریایی و آب های سرد موجود است. برای رشد شناختی حیوانات و برای سلامت چشم ضروری است.
همه اسیدهای چرب ضروری یک ویژگی مشترک دارند: چند غیراشباع هستند، یعنی دارای چندین پیوند دوگانه در مولکول های خود هستند.

منابع این اسیدهای چرب به شدت مستعد اکسیداسیون هستند و باعث ترشیدگی و کاهش کیفیت محصول می شوند. هنگام کار با این نوع مواد اولیه لازم است از قرار گرفتن در معرض عوامل پرواکسیدانی مانند نور، اکسیژن و تماس با فلزات خودداری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *