لنت ترمز کامیون در ترمزهای دیسکی در ابتدا از آزبست ساخته می شدند، ماده ای که گرما را جذب می کند و برای سایش و پارگی لنت ترمز مناسب است.

لنت ترمز کامیون ارگانیک که در حدود 67 درصد خودروهای جدید فروخته شده در ایالات متحده به صورت استاندارد عرضه می شوند، از مخلوطی از الیاف و موادی مانند لاستیک، ترکیبات کربنی، شیشه یا فایبرگلاس و کولار ساخته شده اند.

با رزین به هم متصل می شوند. . آنها نسبت به سایر انواع لنت ترمز مانند لنت فلزی گرد و غبار کمتری تولید می کنند و با قیمت پایین تری در دسترس هستند.

بر خلاف لنت ترمز پرفورمنس که عمدتاً در وسایل نقلیه سنگین و با کارایی بالا استفاده می شود، لنت های ترمز ارگانیک اصطکاک متوسطی را بدون گرمای زیاد ایجاد می کنند و برای رانندگانی که از اتومبیل خود برای رانندگی و رفت و آمد روزمره استفاده می کنند مناسب است.

لنت ترمز

لنت‌های ترمز ارگانیک نیز بی‌صدا هستند و فشار زیادی به روتورهای ترمز وارد نمی‌کنند، که این یک مزیت است زیرا تعمیر یا تعویض روتورهای ترمز در صورت آسیب دیدن معمولاً پرهزینه است.

با این حال، لنت های ترمز ارگانیک در مقایسه با سایر انواع لنت ترمز دارای معایبی هستند. لنت‌های ترمز ارگانیک به دلیل ماهیت ترکیبی خود می‌توانند سریع‌تر فرسوده شوند، به این معنی که ممکن است نیاز به تعویض بیشتر داشته باشند.

آنها همچنین تمایل دارند در محدوده دمایی کمتری بهترین عملکرد را داشته باشند. آنها به خوبی لنت ترمز نیمه فلزی در آب و هوای شدید یا زمانی که بیش از حد تحت فشار قرار می گیرند و بیش از حد گرم می شوند، کار نمی کنند.

لنت های ترمز ارگانیک نیز سطح تراکم پذیری بالاتری دارند، به این معنی که راننده باید با فشار بیشتری روی پدال ترمز را فشار دهد تا آنها را درگیر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *