Teriyaki یک سس رعنا متوسط قهوه ای غلیظ است که عمدتا از سس سویا، میرین، شکر و ساکه تهیه می شود. در نسخه‌های غربی، شیرین‌کننده‌ها و غلیظ‌کننده‌های اضافی مانند نشاسته ذرت وجود دارد که باعث می‌شود نسبت به سس اصلی به سس باربیکیو نزدیک‌تر باشد.

Teriyaki یک لعاب یا ماریناد عالی است که طعم و مزه ای را به هر غذایی، به ویژه مرغ یا ماهی، می بخشد. هنگامی که به یک تعمیر تریاکی نیاز دارید، به جز ران مرغ پخته چای تریاکی نگاه نکنید.

Worcestershire یک سس قهوه ای نازک است که تا 18 ماه تخمیر می شود و در دستور العمل های مختلفی مانند سوپ، خورش و حتی Bloody Mary استفاده می شود.

ورسسترشایر که اغلب با سس سویا اشتباه گرفته می شود نمک کمتری دارد و طعم پیچیده تری (در اینجا تمر هندی ستاره است) به دستور العمل های سنتی ارائه می دهد.

سس

اگر می خواهید از worcestershire برای چرخاندن یک غذای کلاسیک استفاده کنید، یک انتخاب عالی یک ساندویچ شاه خرچنگ BLT خواهد بود.

سس های گوشتی برای پر کردن گوشت پخته شده یا به عنوان لعاب درست قبل از پختن مناسب هستند. مهم نیست که روی اجاق گاز کار می‌کنید یا بیرون کباب می‌کنید، این سس‌ها برای هر نوع غذای گوشتی که می‌پزید یک لهجه عالی هستند.

لعاب بالزامیک یک سس سیاه غلیظ است که از کاهش سرکه بالزامیک تولید می شود و به راحتی می توانید آن را روی اجاق گاز خود در خانه درست کنید.

می توان آن را به عنوان یک لمس نهایی روی همه چیز از سالاد کاپرز گرفته تا سبزیجات برشته گرفته تا میوه های کبابی و حتی بستنی وانیلی ریخت تا طعمی تند به غذای شما اضافه کند.

مشخصات طعم این سس را سفارشی کنید تا شیرینی طبیعی آن را افزایش دهید یا با افزودن سیر و سبزی از طعم آن لذت ببرید. اگر به دنبال طعم تازه لعاب بالزامیک هستید، می‌خواهید سالمون برشته بالزامیک خردل عسلی یا رشته‌های چغندر بوداده را با پنیر بز بالزامیک ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *